måndag 8 juni 2009

En lugn nationaldag.

Lördag var Sveriges nationaldag och det firades lite varstans i detta avlånga land.
Jag och barnen avnjöt en mysig lång frukost och sedan mitt på dagen så var barnen iväg med sin mamma på Gnesta dagen. Under tiden var jag bara hemma. Det var för kort tid att hitta på något så jag tog det lite soft och passade på att tvätta å lyssna på bra musik.

När sedan barnen kom hem så hade de fått nya coola kepsar som de stolt visade upp. Så nu är de tuffast här hemma ha ha.
På kvällen såg vi sedan Sverige-Danmark men det blev man ju inte vidare glad över. Herregud vad Sverige är dåliga. Att man inte kan skapa fler målchanser när man dessutom spelar på hemmaplan är skandal. Sedan var det märkligt att inte Zlatan fick slå straffen. Han öser ju in mål i Italien så jag var helt säker på att han skulle ta straffen. Inget ont om Källström för han har alltid varit en personlig favorit men det kändes redan då han tog bollen att denna missar han.
Sedan är det verkligen på tiden att vi gör oss av med de 2 "luffarna" vi har som förbundskaptener. De tillför inget av värde och att de inte kan utnyttja en världsspelare som Zlatan är under all kritik. Jag menar, härh har vi en av världens bästa anfallare men i svenska landslaget gör han nästan aldrig mål. Bygg spelet kring och runt Zlatan. Han ska ha mycket boll och få mycket serverat. Inte behöva tänka på att jobba hem defensivt.
Sedan är det skandal att man har 2 förbundskaptener som inte bär kostym under match. Det borde vara inskrivet i kontraktet att man måste bära kostym under landskamper som förbundskapten. Det ger ett löjjets skimmer då det kommer in 2 tomtar som mer liknar 2 "alkisar" från en parkbänk i typ Fruängen.

Ciao Sami

Inga kommentarer: