fredag 5 juni 2009

På intervju.

Igår Torsdag var det riktigt höstväder trots att det enligt almanackan ska vara sommar. Men just nu känns det inte som att det gör något för jag skiner som en sol innombords och strålar av glädje. Det har varit en väldigt trevlig vecka och jag tror som sagt att sommaren kommer bli helt magisk.

Efter jag lämnat barnen i skolan gick jag hem och pysslade lite. Höll på med att försöka hitta en ny bra stil för mitt vardagsrum men hittar ännu inte rätt möbler så jag e nöjd men har funnit en ny matta som jag är förtjust i.

På eftermiddagen åkte jag in mot stan för att vara på en intervju och det är alltid svårt att veta hur såna går men själv är jag rätt nöjd. Återstår att se om de var lika nöjda. Oavsett svaret så är det bra träning att gå på intervjuer för det är inte helt enkelt alla gånger.

Sedan hem och hämta barnen och laga middag. Vi åt pasta carbonara och det är alltid populärt. Eftersom det regnade fick killarna spela lite TV-spel medans jag läste tidningen. Sedan satt vi och pratade i soffan om hur dagen varit för att det sedan blev sova dags för barnen.

Jag har fastnat vid datorn hela veckan då det är väldigt trevligt att utbyta tankar och prata av sig. Så det har blivit en del sena kvällar men eftersom jag är inne i ett väldigt positivt läge av livet så har jag inte varit trött alls. Det känns som allt bara flyter på och blir underbart.
Barnen är glada och mår bra, de ger mig sån energi och livsglädje. Det är svårt att sätta ord på den lycka de ger mig. Bara att de kommer och ger mig en kram blir man ju gråtfärdig av. Barn är livets gåva. Vad skulle man göra utan sina barn?
Jag skulle iallfall inte vara den människa jag är idag. Det är ett som är säkert.

Så denna vecka är väldigt bra på många sätt och vis. Dock tror jag detta bara är början.
Livet är fantastiskt och jag uppmanar alla där ute att ta vara på varje dag man får.
Kram Sami

Inga kommentarer: