söndag 21 juni 2009

Midsommar 2009.

Så var det midsommar igen. En härlig tradition som jag tycker mycket om. Detta år föll det sig så att barnen var hos sin mamma så jag var barn fri. Hade inga planer för denna dag/kväll men som tur var så hade storesyrran och hennes familj ordnat med lite fest på deras gård. Det var flera grannar och partytält.
Jag kom dit mitt på dagen och då var redan grillen igång. Jag fick snabbt en öl serverad och det var gott att ta en kall öl i det soliga vädret. Det är man verkligen inte van vid att det är sol under midsommar men detta år fick vi fint väder.
Maten var så god. Det var sill, lax, ägg, potatis och sallad. Efter det så vart det grillat kött och det finns nog inget godare. Det bara smälter i munnen. Till maten drack jag ett utsäkt rött vin. Vi hade väldigt trevligt med mycket skratt och roliga samtal. Efterätt vart det också och det fanns mycket att välja på men jag valde en utsökt raberberpaj. Efter detta var man väldigt mätt men vinet fortsatte jag dricka och en å annan öl.
Vi spelade även kubb där jag firade rätt stora triumfer.
Titti (min storesyrran) har ju 3 barn och äldste dottern Sofie hade bjudit dit lite kompisar så de började festa på rätt bra. Det dök upp en bandspelare med så musiken var bra den med. Mycket svenska musik som Europe å Gyllen Tider.

Framåt sena kvällen ville Sofie och hennes gäng gå på lokala puben och jag belv övertalad att följa med. Vart en rolig fortsättning på den helt underbara kvällen. Väl inne på puben blev jag tvingat att sjunga kareoke och inte bara 1 gång utan 2 låtar ha ha. Men det bjuder jag gärna på även om jag sjunger hellre än bra.

En helt underbar midsommarafton och det ända jag saknade var förståss mina barn. Men de hade det superbra med sin mamma.

Lördagen var rätt lugn då jag var väldigt trött och lite bakis. Så då låg jag mest i soffan och kikade på fotboll. Inte helt fel det heller.
Kram Sami

Inga kommentarer: