tisdag 2 juni 2009

Style i Tidaholm.


Vilken resa det blev.
Hur mycket som helst hände och det började illa. Jag åkte i god tid in till stan innan mitt tåg skulle gå och passade på att köpa ett par riktigt svåra solglasögon. Jag passar ju inte i solglasögon men dessa är grymma ha ha.
Väl på plats på centralen får jag panik. Ska ta fram min tågbiljett men båda biljetterna är spårlöst borta. Får nästan panik då det bara är 5 min. kvar till tåget ska gå men jag går ändå fram till tågmästaren och frågar hur jag ska göra? Får som svar att det löser vi. De kollar så jag finns bokad och de visar mig till min plats. Där gick många suckar av lättnad. Väl på tåget börjar jag andas lugnare och sedan rullas dricka vagnen ut så jag beställer 2 iskalla öl och njuter av resan ned till Skövde. Tågmästaren hjälper mig att få mina bokningsnummer och att jag bara behöver gå till servicedisken i Skövde så hjälper de mig med ersättningsbiljetter för 100kr. Det kallar jag service.
Njuter av mina öl på tågen och varvar ned.
Väl i Skövde får jag hjälp att få nya biljetter och sedan tar jag bussen till Tidaholm. Det är underbart vackert sommarväder så man njuter av värmen och börjar så smått att ladda för kvällen.
Väl i Tidahom ringer jag Tony som har ordnat denna fest och han ser till att jag kommer till vandrarhemmet där vi från Ensam mamma söker-gänget ska bo. Vi har nämligen passat på att ha en återträff när Style spelar i Tidaholm. För övrigt ett mycket, mycket bra arrangemang av Tony. Stort tack.
Jag är först på vandrarhemmet så jag packar upp lite och tar en öl till medans jag väntar på de övriga.
Sedan började de övriga att ramla in i strid ström.
Vi gick ett gäng och käkade en välbehövlig pizza och den var riktigt god.

Sedan var det dags att göra sig iordning för kvällen och förfesten hemma hos Tony.
Väl hemma hos Tony vart det bra musik och mycket gott att dricka. Förfester är nästan alltid det roligaste på hela kvällen och denna förfest var mycket lyckad. Mycket skratt å roliga minnen avhandlades.

Vi fick sedan skjuts till Folkets Park och vi var inte där förens vid 22-tiden. Det var en väldigt fin park även om själva huvudbyggnaden var lite sliten. Där inne började vi dansa och festa för fullt. Till en början var det inte så mycket folk men ju längre kvällen led så fylldes det på med mer å mer folk.

När sedan Style spelade var det bra tryck i lokalen och det var riktigt roligt. En av de bästa kvällarna på mycket länge.
Parken stängde redan vid 0200 och då åkte några i vårat sällskap vidare på efterfest men jag och några till åkte tillbaka till vandrarhemmet och satt och snackade lite.

Sedan var vi alla rätt trötta så vi gick å la oss. En helt underbart trevlig kväll och jag är glad att jag åkte för jag fick träffa så många underbart trevliga mysiga människor.

Kul att se Style spela och det var faktiskt första gången jag såg dem live. Blir det fler fester i Tidaholm kommer jag garanterat åka.

Söndag vaknade jag rätt tidigt och tog en dusch innan jag packade mina saker och begav mig upp till bussen. Tog en frukost i solen medans jag väntade på bussen och bara njöt av det underbara vädret.
Resan hem gick väldigt smidigt i det varma vädret och sov nästan hela tågresan.
Väl hemma satt jag bara och log åt minnena från den här resan.

Så himla roligt å trevligt.
Kram Sami

3 kommentarer:

Marcus från Norje! sa...

Tjena mannen! Fan du skriver ju riktigt bra....kul kul ju! Hoppas vi syns snart igen!

/Mackan!

Marcus från Norje! sa...

Tjena mannen! Fan du skriver ju riktigt bra....kul kul....hoppas vi syns snart igen!

/Marcus!

Tv3 Tony sa...

Hej Verkligen kul att du Gillade Festen!
Nästa fest är 31oktober litar på att du kommer då med :)
mvh tv3.se Tony