söndag 14 juni 2009

Ny tränare i Djurgården.

Så har det blivit klart att Zorans ersättare blir Steve Galloway. Den kultförklarade anfallaren som spelade 2 säsonger i blårandigt och gjorde ett mäktigt intryck. Det jag minns bäst av honom är inte alla målen utan en målgest efter ett mål då han tog fram en badmössa ur shortsen och satte på huvudet. Det har för evigt blivit mitt minne av Steve.
Hur han är som tränare har jag ingen aning om men det verkar vara en väldigt glad och positiv person och det tror jag behövs nu. En kille som skämtar och får upp humöret på spelartruppen när det går tungt.
Dock krävs det ju självklart mer än att bara kunna höjja stämningen och det ska nli spännande att se vad både Andreé och Steve kan uträtta tillsammans. För det kommer krävas mycket jobb om vi inte skall åka ur.

En bra inställning jag nyss såg under en intervju med Steve är att han betonar att vi verkligen måste ta till oss känslan att vi faktiskt kan åka ur i år. Det är super viktigt att alla är medvetna om det så fort som mäjligt.
Men jag ska göra allt som står i min makt för att stötta laget och spelarna så att vi vänder detta.

Jag passar på att tacka Andrej Komac och Aki för deras tid i Djurgården. Lycka till i era fortsatta karriärer.

Ciao Sami

Inga kommentarer: