måndag 8 juni 2009

Fotboll.

Söndagen var det strålande sol igen. Solen sken värmande in genom fönstret och det gör en ju alltid extra glad. Blev väckt av barnen vid 09.00 av att de tyckte det var dags att äta frukost så jag knåpade ihop en stor frukost som vi avnjöt i godan ro.

Efter det försvann barnen ut och lekte på gården med sina kompisar. Det blir mycket lek ute på gården under våren och sommaren och det är underbart för de får använda sin fantasi och dessutom får de frisk luft. Barn bör leka ute så mycket som möjligt tycker jag. Det gjorde jag ju själv då jag var liten för länge sen.

Mitt på dagen fick vi besök av min syster å hennes ex och deras lilla son Sebastian. Som bara växer och växer. Vilket litet charmtroll han är. Det är roligt att träffa dem. Vi fikade lite och sedan lastade vi in Alexanders gamla säng som de har köpt.

Efter det gick jag och killarna ned till fotbollsplanen för att spela fotboll. Mycket skratt och stoj blev det och man fick ta i en hel del för killarna har blivit grymt bra på fotboll. Vi spelade en bra stund och även om killarna ville spela mycket mer så var vi till slut tvungna att gå hem för det var dags att äta middag.
För sedan kom barnens mamma och hämtade dem.

Tyst och tomt blev det som alltid då de åkt och man är ju van med det men känns ändå lite småjobbigt varje gång. Det kommer nog aldrig bli lätt att stå ut med tystnaden just då de åkt.

Så var min helg.
Kram Sami

Inga kommentarer: