onsdag 20 maj 2009

Dagarna bara rullar på.

Sedan jag sist skrev har dagarna bara flytit på känns det som.
Söndagen ägnade jag åt att städa och tvätta och sedan kom äntligen barnen hem till mig igen. Det är lycka det.

Av veckans dagar som gått Månd-Tisd har jag hämtat barnen tidigt från skolan och sedan har de varit ute och lekt ute på gården. Själv har jag inte gjort så mycket av nytta utan sett en och annan film och läst. Läsa gillar jag för det är så rogivande.

Derbyt förlorade vi tyvärr mot AIK Solna men bitvis var det faktiskt en helt ok match från våran sida. Men det är aldrig ok att förlora mot dem så förlusten svider såklart.
Det är märkligt vad dåliga vi är just i derbyn. Att det ska vara så svårt att vinna just dessa matcher. De är så viktiga dels för moralen och att man slipper gå med nedsänkt blick på stan.

Fotboll berör som ni förstår.

Nu är det redan Onsdag eftermiddag och idag var jag på ett obligatoriskt möte på arbetsförmedlingen. Jag kanske låter negativ men det mötet gav mig ingenting. Absolut ingenting av värde sades. De visade hur man hittar på deras hemsida och hur man söker jobb men det anser jag mig redan kunna. Dock var jag självklart där för att man måste.

Nu ska jag in och kika om det kommit in några nya jobb man kan söka.

Annars står våren i full blom och det är underbart härligt med all sol och grönska. Det är en ren njutning att vara ute och gå en promenad eller så.
Så passa på att vara ute så mycket som möjligt för sol och ljus är bra för oss människor.
Kram Sami

Inga kommentarer: