lördag 30 maj 2009

En dag på stan.

I torsdags var det mycket som hände.
Först hämtade jag barnen på skolan för Lucas lill finger som bröt för en tid sedan såg lite sned ut så vi var på sjukhuset för att kolla så allt såg ok ut. Och som tur var så är det helt i sin ordning. Det tar tydligen någon månad innan lill fingret är helt rakt igen så nu fick vi lite olika övningar som Lucas ska göra.

Sedan var vi på stan och åt lunch. Barnen fick välja denna gång så det vart hamburgare. Efter det var jag och provade ut vilken säng jag ska få.
Det är nämligen så att den sängen jag har nu har börjat gnissla. Det är några fjädrar som har gått sönder eller är trasiga och eftersom jag har lång garanti så kommer jag få en helt ny säng. Anledningen till att jag var inne i butiken och provade ut vilken jag vill ha är att jag inte minns vilken hårdhet jag beställde förut. Men jag fick verkligen bra hjälp så nu är den beställd. Det kallar jag bra service och de erbjöd mig en ny säng direkt. Ibland är det bra att ha garanti.
Så jag är super nöjd då jag nu får en ny säng. Den har jag nu är det bästa köp jag någonsin gjort så säng ska man inte snåla på tycker jag.

Efter jag valt säng så åkte vi hem och då det var dåligt väder ute så spelade vi lite TV-spel. Dock måste jag börja träna spel för barnen utklassar mig hela tiden. Man hänger inte med i deras utveckling. Och förlora vill jag absolut inte göra så nu ska jag träna då de är hos sin mamma.

På kvällen kom deras mamma och hämtade dem då det är hennes vecka och eftersom jag är ledig hade jag möjlighet att ta dem till sjukhuset.

Just det, har även planerat nya blommor på balkongen och nu är det väldigt fint och trvisamt på min balkong. Har ju bra hand med blommor. Vissa kallar mig "gröna fingrar" men det är en lång historia. Kanske skriver den någon gång.

Annars händer det inte super mycket under dagarna utan jag tar det mest lugnt och njuter av livet.
Kram Sami

Inga kommentarer: