lördag 9 maj 2009

Först arbetsförmedligen och sedan kalas.

Fredag gick i ett. Först hade jag ett möte med en handläggare på arbetsförmedligen och det var som jag trodde. De hade inte särskilt mycket nytt att komma med. Det var mest massor av info som jag redan vet om. Jag fick en handlingsplan som jag ska följa men jag förstår inte riktigt vad den skall vara bra för. Det stod inget där som jag inte redan vet och inget konkret nytt heller. Jag skall söka jobb. Som om inte det är självklart redan innan? Sedan måste jag gå på ett möte där de förklarar hur man söker jobb. Det vet jag ju redan också men det är tydligen obligatoriskt så det får man väl snällt gå på då. Ska bli intressant att se om det finns något överhuvudtaget de kan säga där som är till nytta för mig.
Ja jag låter negativ men det känns inte som de på arbetsförmedlingen har kunskapen att hjälpa folk att hitta nytt jobb.

På kvällen var som sagt Lucas bjuden på kalas och vi åkte dit och lämnade honom. Det var maskerad som tema och det var kul att se hur alla klätt ut sig. Lucas var utklädd till riddare.
Medans kalaset varade så passade jag och Alexander på att gå till Sickla och kika lite. Det var ett tag sen man var där så det var lägligt att vi var i krokarna. Många bra affärer och väldigt lite folk så dig ska jag nog åka fler gånger.
Väl där letade vi efter ny present då Alexander är bjuden på kalas på Lördagen hos sina kompisar. Det är 3 kompisar som slagit ihop sina födelsedagskalas och har gemensamt. Så Alexander fick leta en bra stund tills han hittade en present han tyckte passade.

Vi gick tillbaka och hämtade Lucas som haft ett väldigt roligt kalas med många lekar och skratt. Hemresan gick väldigt fort kändes det som och väl hemma kikade vi en stund på Tv innan killarna blev trötta och gick och la sig.
Jag fastnade en stund framför datorn och lyssnade lite på musik och läste en hel del sportsidor.
Det är lätt att fastna då må du tro.

Kram Sami

Inga kommentarer: