tisdag 5 maj 2009

Första dagen som arbetssökande.

Igår Måndag var första dagen som arbets sökande. Det är på ett sätt ganska skönt att vara ledig men klart man vill ha ett jobb. Jag har alltid haft turen att ha jobb så denna situation är ny för mig.

Lämnade barnen på skolan på morgonen och då jag inte kände mig helt frisk ännu så gick jag hem och la mig och sov. Sov flera timmar och det behövde jag verkligen då det inte blev många timmars sömn under natten.

På eftermiddagen samlade jag ork och åkte till arbetsförmedlingen. Jag är rätt skeptisk till vad arbetsförmedlingen kan hjälpa mig med men man måste ju åka dit och anmäla sig för att ha rätt till a-kassa. Så även fast jag redan har registrerat CV hos dem måste man i princip göra om samma sak när man anmäler sig som arbets sökande. Varför kan man inte ha samma sida som innan? Dubbelarbete tycker jag det är.
Men jag fyllde snällt i det och har även bokat tid med en handläggare där och det ska bli spännande att höra vad de säger. Är som sagt mycket skeptisk till dem.

På vägen hem så hämtade jag barnen i skolan och Alexander var sedan ute och cyklade på gården medans Lucas gjorde sina läxor. De är verkligen underbara mina barn och så duktiga med allt de gör. Stolt pappa...ja skojja inte.

På kvällen väntade en ny fotbollsmatch för mitt kära Djurgården och denna gång vann vi äntligen mot Gais med 2-1. Skönt med 3 poäng och stundtals riktigt bra spel även om det så klart finns mycket mer att jobba på.
Sedan att alla tidningar pratar om kris är ju bara så patetiskt. Både Kalmar och Hammarby har öppnat serien ungefär lika svagt men där skrivs det inte lika negativt. Nej jag är inte bitter men tycker det är pinsamt hur vissa journalister skriver.

Kände fortfarande av min sjukdom på kvällen och låg mycket i soffan. Hade väldigt svårt att somna sen när det var dags att lägga sig så jag läste en hel del och det är ju alltid trevligt.

Ciao Sami

1 kommentar:

Anonym sa...

Film tips:
The Reader.
Vacker film som nog skulle passa dig! Riktigt bra trots att det var en drama ;)