lördag 16 maj 2009

Fredag innbär bio.

Igår Fredag var jag först bara hemma under dagen. Jag tog en promenad på förmiddagen i det underbart vackra vår vädret och gick en bra stund. Det är väldigt rogivande att vara ute och gå för man får dels så mycket frisk luft och sol men även så är det bra för huvudet. Man får tid att tänka och det är härligt att bara låta tankarna flyga fritt.

Efter en god middag åkte jag in till söder för att möta upp en kompis och vi gick på bio. Det var ett tag sedan jag var på bio och film är ju bäst att se just på bio. Duken är större, ljudet lite bättre och så är det lite lyxigt.

Vi hade bestämt oss för att se Änglar och demoner där Tom Hanks har huvudrollen. Det är en fristående fortsättning på hans rollkaraktär från Da Vinci koden. Och denna film var precis lika bra och spännande som sin föregångare. Det är mycket dramatik men även en hel del historia i filmen. Så jag gillade den väldigt, väldigt mycket. Gick från bion väldigt nöjd. Den kan jag verkligen rekommendera er att se.

Efter bion åkte jag hem och lyssnade lite på musik och det vart senare än jag tänkt mig för jag satt uppe och skrev en hel del igår. Än så länge är det lite hemligt det jag skrev men det kanske visar sig längre fram.

Så när jag väl gick och la mig vart det inte många sidor alls i boken innan jag somnade.
Bio ska jag gå på oftare.
Kram Sami

Inga kommentarer: