lördag 2 maj 2009

Sista dagen på jobbet.

Torsdag var det min sista dag på mitt jobb. Har ju blivit uppsagd på grund av arbetsbrist och idag Torsdag var sista dagen. Rätt skönt att sista dagen var en halvdag. Har verkligen trivts på detta jobb och har haft förmånen att lära känna många trevliga människor.

Men nu är det slut och jag är inte bitter eller sur. Jag ser framåt och det är ju fler än jag som får gå från sitt jobb. Jag är övertygad om att det kommer något bra ur detta också. Jag har nu tänkt till lite och kanske blir det så att jag börjar plugga till ett helt annat yrke. Man kanske inte kan gå på ett lager hela livet även om jag trivs med att jobba på lager.

Så jag avslutade min tid på Dorma med att fika ha ha. Jag fick som tack för min tid där lite blommor, vin och bio biljetter. Var en fin gest från mina före detta kollegor på Sthlm-kontoret.

Tog en tur på stan efter jobbet och kikade på lite kläder och skivor. Det var härligt att gå i stan och kika runt. Hittade en hel del kläder som jag vill ha men när jag köper dem får framtiden utvisa.

Har även fått nytt jobb redan och det känns härligt. Ska börja som sommarvikarie på ett lager i Jordbro till att börja med. Så nu behöver jag inte oroa mig för vad jag ska göra i sommar.

Har ledigt nu i några veckor och det ska bli skönt att bara ta det lugnt och pyssla lite här hemma. Ska även träna mycket har jag tänkt. Sedan ska barnen få gå mycket kortare dagar och det är underbart. Vi ska nog försöka åka en liten mini semester också nu i maj. Barnen vill till Liseberg så det kan det kanske bli.

Kvällen i Torsdags var jag hemma och såg en film. Var rätt trött så jag somnade rätt tidigt.

Kram Sami

Inga kommentarer: