lördag 9 maj 2009

Nytt kalas och sol.

Idag har det varit ännu ett kalas. Alexander har varit på kalas i parken här vid deras skola. Det var ju som sagt 3 barn som slagit ihop sina kalas och det var många barn där när vi lämnade Alex där. Trots att det var lite molnigt på förmiddagen så var det inte kallt och framförallt inget regn. Alexander hann knappt säga hej då innan det skulle busas och leka.
Jag och Lucas var i Farsta för att jag behövde kopiera en del papper som jag måste skicka och det fixade vi på biblioteket.

Väl hemma igen käkade vi lite lunch och sedan var det dags att köpa lördagsgodis innan vi hämtade Alex. På eftermiddagen sprack molnen upp och solen tittade fram och det gör en alltid extra glad.

Så barnen var ute flera timmar mitt på dagen och lekte. Har lyckats få ur dem att de bygger en kojja men det är lite hemligt så det är svårt att få reda på mer.

Jag låg hemma och läste medans de var ute och det är ett rätt behagligt liv man lever måste jag säga. Barnen har roligt ute och använder sin fantasi och själv ligger man och läser och mår toppen.

Lördag innebär simskola för Alexander så vi åkte till simhallen där det var väldigt få barn. Var nästan tomt i hela hallen. Men Alexander har blivit väldigt dugtig på att simma och det visade han stolt upp.
Bussen hem och så fort vi kom till gården försvann barnen till sin kojja och jag gick upp och lagade middag.
Idag blev det kycklingfilé med pasta och sallad. En enkel men väldigt god middag om jag får säga det själv.

Sedan såg vi Robinsson och killarna tycker det är spännande att följa den så det ser vi varje gång. De tycker till och med att jag ska söka till nästa år ha ha men det där är inget för mig. Avskyr småkryp och vill inte leva så där skitigt och illa som de gör. Det som vore bra för mig är att tvingas svälta lite så jag går ned lite i vikt. Så man kanske ska söka trots allt haha?

Nu ska jag lägga mig i soffan och se en film.
Ciao Sami

Inga kommentarer: