måndag 25 maj 2009

En lugn helg.

Helgen har varit mycket lugn.
Vi har gjort lite småsaker men mest har barnen velat vara ute och leka och då får de såklart göra det.

I Fredags var vi på biblioteket och lånade massor av böcker. Barnen fick välja fritt och det har varit mycket läsning här hemma sedan dess. Man har till och med fått be dem släcka så att de somnar nångång på kvällarna.

Annars har de som sagt varit ute mycket och det är en väldigt bra gård vi bor på med mycket barnfamiljer så det finns alltid kompisar de kan leka med.

När de har varit ute har jag fixat lite hemmma eller bara legat å läst eller sett på TV. Rätt skönt att koppla av ibland.

Lördagen ägnades åt en liten utflykt med barnen och sedan var det Robinsson på kvällen. Det är ett program som facinerar mig och barnen tjatar om att jag ska söka men jag som avskyr smådjur å kryp. Men man kanske ska söka ändå ler. Inte för jag lär komma med men för att göra barnen glada.

Söndag var det först fotbollsträning för Alexander och medans han tränade träffade jag och Lucas en kille i hans hockeylag så vi spelade lite fotboll på sidan. De är skickliga spelare i den här åldern så man fick verkligen ta i lite för att inte bli av med bollen hela tiden.
Sedan så bjöd killarna över en kompis hem till oss och de spelade Tv-spel. Det var ett väldigt liv här hemma men det är ju kul ibland.

På kvällen kom sedan deras mamma och de åkte hem till henne för mamma-veckan så när de åkt vart det så där tyst igen.
Men jag hade en kompis över på fika på kvällen så det var trevligt att sitta och prata lite.
En underbar helg med barnen. Det är verkligen livets gåva och bara man ser dem blir man glad.
Kram Sami

Inga kommentarer: