fredag 22 maj 2009

Kenny Starfighter.

Igår Torsdag gick jag och barnen på bio. Vi såg Kenny Starfighter och det var en mycket rolig film måste jag säga. Skrattade gott många gånger i filmen och barnen tyckte den var rolig och spännande.
Det är trevligt att gå på bio med barnen och det gör vi nog lite för sällan men samtidigt måste det finnas en bra film att se också.
Klassiker då man är på bio är att köpa en alldeles för stor popkorn låda som man sedan inte ens äter hälften av ha ha.
Men det hör ju till som sagt.

Efter bion gick vi och tittade lite i stan och sedan åkte vi hemmåt. Var lite folk i stan innan bion som började 13.30 men när vi efteråt skulle åka hem var det väldigt mycket folk.
Och SL har som vanligt ingen koll alls. Nä för denna röda dag körde tågen med färre vagnar trots att man vet att många är lediga och då passar på att åka in till stan eller sina vänner. Följden blev att det var väldigt trångt på tågen. Bra jobbat SL - NOT!
Att det ska vara så svårt att ge bra service till resenärerna. Märkligt hur de aldrig tycks lära sig.

När vi kom hem var det äntligen (enligt Lucas) dags att klippa bort gipset från hans skadade lillfinger och det gick utan problem. Men usch vilken doft i gipset. Det vart till att tvätta armen och handen en lång stund. Så nu är Lucas utan gips och det är bra. Nu återstår bara lite rehab-träning för att återfå styrkan i handen.

Efter middagen var barnen ute och lekte på gården och jag fick faktiskt gå ut och hämta in dem vid 20.00 för de var så inne i sitt lekande att de nog helst hade velat vara ute mycket längre.

De somnade rätt fort sedan och jag såg lite på TV innan jag läste en lång stund innan även jag blev trött.

En härlig dag var det verkligen.
Ciao Sami

Inga kommentarer: