måndag 9 mars 2009

Hockey och ännu mera hockey!

Lördag morgon ringde klockan redan 07.00. Även fast jag druckit vin och kom hem efter midnatt så var jag ändå rätt så pigg. Fixade en snabb frukost och sedan kom barnens mamma och Laex och hämtade mig. Vi fick skjuts till Ekerö där Alexander skulle spela sin första egna turnering. Vi kom dit redan 08.00 och första matchen var redan 09.05.
Lucas var inte med utan spelade egen turnering med sitt lag i Trångsund. Då jag bara fick korta telefonrapporter från deras turnering så kan jag inte skriva så himla mycket men de kämpade på bra och visade upp ett väldigt bra passningspel säger mina källor. Lucas gjorde sin vana trogen mycket mål och det är roligt. Denna turnering spelade han back för att de vanliga backarna var sjuka. Enligt honom själv var det också roligt. De slutade 5:a i turneringen och det var bra jobbat!

Alexander sken som en sol hela dagen under sin turnering. Första matchen vann de med 8-2 och Alexander gjorde 1 mål. Vilken lycka att få se honom göra mål i sin första match. Andra matchen förlorade de med omvända siffor 2-8 och då var flera i laget lite sura men det gick fort över. De hade det väldigt roligt hela dagen som vart väldigt lång. Tredje matchen vann de och trots att man såg vissa trötthets tendenser kämpade de på väldigt bra. Sista gruppspelsmatchen förlorade de och fick sedan spela b-slutpsel.
Ishallen var väldigt fin och med stor läktare men tyvärr var inte cafeterian inglasad så ju längre dagen gick desto mer frös man. Ändå hade jag klätt mig varmt med underställ och extra varma kläder.
I semifinalen i b-slutspelet spelade vårat lag en grym hockey och vann mycket rättvist och i denna match gjorde Alexander hela 3 mål. Vilka häliga mål, alla på backhand. Själv var man så stolt på läktaren.
I och med segern fick de nu spela match om tredjeplatsen i turneringen och denna match visade sig vara den mest spännande under hela dagen. När denna match skulle börja hade klockan redan hunnit bli en bra bit över 18.00 men killarna var förvånansvärt pigga ändå. Denna match var så sjukt spännande. De följdes åt under hela matchen och som mest skiljde det 2 mål om jag minns rätt. Alexander gjorde ett riktigt snyggt mål även i denna match då han fintade av en motståndare på mittplan för att sedan skjuta ett stenhård is skott i bortre stolproten, helt otagbart. Matchen slutade oavgjort och fick avgöras i en gastkramande förlängning. Där föll Farsta tyvärr och det var lite sura miner bland killarna men det gick snabbt över.

Är övertygad om att alla i laget hade väldigt roligt och fått många nya intryck att ta med sig i sitt fortsatta hockeyspelande. Så när vi började åka hemmåt var klockan redan över 20.00. Alltså tillbringade vi över 12 timmar i samma ishall.

Man var rejält frusen men ändå glad att man fått uppleva denna dag.
//Sami

Inga kommentarer: