söndag 29 mars 2009

Barnvecka och sjukdom.

Veckan som varit har jag inte orkat skriva ett enda inlägg på bloggen.
Kanske lite dåligt men har tyvärr varit annat som kommit ivägen.

Kände mig rätt hängig redan på söndag kväll men bet ihop och gick och jobbade ändå.
Jag orkade jobba till onsdag men sedan sa kroppen ifrån. Så Torsdag och fredag låg jag hemma sjuk med hög feber och genomförkyld. Har haft barnen hela veckan vilket har varit underbart. De har verkligen hjälpt mig att uthärda min sjukdom och gett mig många skratt trots jag varit lite trött å hängig. Lucas har hållit sig frisk hela veckan och gått i skolan och varit på sina träningar. Alexander klagade på huvudvärk och lite ont i kroppen under Torsdag morgon så han fick stanna hemma från skolan då jag ändå var hemma. Sedan fick Alexander hög feber under natten mot Lördagoch har varit sjuk hela helgen så det har varit mycket sova och lite TV-tittande för oss.

Vi åt gott i Fredags då vi hade taco-kväll och det är alltid uppskattat här hemma.
Vi såg Let´s Dance finalen och det blev som jag befarade i ett inlägg tidigare att den mer folk käre deltagaren vann över den som var överlägset bäst på att dansa.
Så är ju tävlingen och det får man ju acceptera men att Laila Bagge förlorade är ju rent patetiskt. Går ju inte att jämföra deras danser enligt mig.

Nu under Söndagen börjar jag äntligen känna mig frisk igen och det är skönt. Tycker det är långtråkigt då man inte får gå och jobba. Och så trist att vara sjuk. Men nu är jag förhoppningsvis frisk länge.

Barnen har som vanligt åkt till sin mamma och det är som alltid lika tyst och tomt här hemma nu. Men jag vet ju att det snart är söndag igen och då får jag hem dem igen...längtar redan efter dem.

Får ju träffa dem redan på lördag för då har Lucas hockeyturnering i Farsta ishall och det ska bli kul att se dem spela igen. Lär bli mycket att göra även för oss föräldrar för det är Lucas lag som har egen cup. Men det är oftast bara roligt. Jag ska sköta sargerna och tidtagningen och sånt. Kanske även vara speaker hehe.

Sedan på lördag kväll ska jag träffa några goda vänner och hitta på en rolig liten sak. Ska bli kul att träffa Per från Ensam mamma söker igen. Det var sannerligen inte igår så det ser jag fram emot.

Nu ska jag se en film innan jag måste sova.
Önskar en riktigt trevlig vecka med en önskan om att våren skall komma.
Kram Sami

Inga kommentarer: