onsdag 18 mars 2009

Söndag!

Under söndagen sov vi ut riktigt länge och sedan hade vi en lugn, skön dag hemma. Vi spelade lite TV-spel och så spelade vi även chack.
Barnen ritade och busade i sitt rum och jag passade även på att tvätta och städa lite. Tvätthögen tycks aldrig sina och det är ett evigt tvättande här hemma men sedan när den är klar så blir man ju lycklig hehe. Doften av nytvättade kläder är väldigt god.

Så detta var en dag med mycket vila och inte så många aktiviteter. Det är skönt att bara vara ibland tycker både jag och barnen.

Sedan på eftermiddagen kom barnens mamma för att hämta dem. När de åkt så vart det som alltid väldigt tyst och tomt. Jag plockade undan i köket och sedan såg jag en film i soffan.
Denna kväll vart det Patrik 1.5! Hade hört väldigt bra recensioner om den och vart inte besviken. Ni som följer bloggen vet att jag e svag för svenska filmer och denna var både rolig men även lite sorglig.
Det var många skratt och när man ser en film och brister ut i skratt är det ett gott tecken. Sedan var den inte bara rolig utan även lite sorglig med och den tog upp några obehagliga saker. Torkel Petterson är en grym skådis som jag bara blir mer och mer imponerad av. Mycket bra insats av honom även i denna film. Så har ni inte sett denna film rekomenderar jag den varmt.

Somnade med ett leende på läpparna då jag fick ett väldigt gulligt sms på kvällen.
Kram Sami

Inga kommentarer: