lördag 14 mars 2009

Lördag med god middag.

Idag sov vi ut länge och åt sedan en mysig frukost/lunch. Sedan höll killarna på och busade i sitt rum medan jag fixade lite här hemma. Tvätt och byta lakan i sängarna stod på schemat.

Sedan gick vi och lämnade Alexander på kalaset och medans han var där åkte jag och Lucas och handlade lite inför kvällen. Till en schlagerfinal är det kotym att alltid ha chips och så blir det givetsvid även denna gång.

När vi hämtat hem Alex från kalaset kikade vi på bandy på TV. Har alltid tyckt det varit omöjligt att se bollen och därav tyckt det var super tråkigt att se just bandy på TV men idag var det rikigt roligt även om matchen i sig var väldigt odramatisk.

Har nyss avnjutit en god middag: kött med potatisgratäng och bearneise sås. Till det vitlöksbröd och dryck en kall öl då vinet tyvärr är slut här hemma. Dåligt jag vet.

Nu håller vi som bäst på att ladda upp inför schlagerfinalen och här hemma är det EMD som gäller om killarna får bestämma. Jag gillar ju som bekant Sarah Dawn Finer väldigt mycket.
Dock tror jag den är chanslös ikväll och om jag ska våga mig på ett tips tror jag det blir Caroline Af Ugglas som vinner. Tyvärr måste jag då säga för jag gillar inte alls den låten.
En låt som jag tror skulle kunna funka i den stora Eurovisionsfinalen är EMD.

Hur som helst ska det bli väldigt spännande att se finalen som börjar om exakt 34 min.
Spänningen stiger här hemma.
Nu ska jag duka fram i vardagsrummet med chips, dricka och tända lite ljus.
Ha en riktigt underbar kväll där ute.
Kram Sami

Inga kommentarer: