måndag 9 mars 2009

Söndag med vila och simskola.

Söndag tog vi en lång sovmorgon och verkligen sov ut länge. Sedan åt vi en lång och lugn frukost. Efter det fick barnen spela lite TV-spel medans jag fixade lite tvätt och städade lite.
Vi tog det väldigt lugnt fram till vi åt lunch. Tänkte att barnen och jag behövde lite vila efter den hårda lördagen. På eftermiddagen åkte vi in till stan och köpte en ny hockeyklubba till Lucas som han tittat ut.
Lucas kunde inte sluta titta på klubban på hela vägen till Farsta. Var rikigt rörande hur han bar den med vördnad (skratt).

Sedan var det dags för simskola för båda killarna och vad duktiga de blivit. Var ett tag sedan jag var med på simskolan då vi byter på söndagar och eftersom barnens mamma flyttat så brukar hon hämta dem innan simskolan men denna gång så hade jag ju dem redan från lördagen så det var jag som tog dem till simskolan. Och vilken skillnad det blivit. De har blivit super duktiga på så kort tid. Vart förvånad måste jag säga.

Efter simskolan tog vi en sväng förbi Farsta och handlade lite och sedan åkte vi hem och fikade.
Ännu en underbar helg med barnen. Det är de allra bästa helgerna. Mycket skratt och glädje som alltid.

Och att jag fick umgås med Linda igen var extra trevligt. Det var sannerligen ett tag sen sist. Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång.
Tydligen ska jag bjuda på middag inom en snart framtid. Hur nu jag kunde lova det? Måste svarat ja i ett svagt ögonblick ha ha. Nä men hon är väldigt trevlig att umgås med och jag älskar att laga mat så klart hon ska få avnjuta mina kok konster ler.

Somnade rätt gott på Söndagskvällen.
Kram Sami

Inga kommentarer: