söndag 22 mars 2009

Robinson 2009.

Så har då denna dokusåpa gjorde comeback. Robinson har alltid fascinerat mig. Hur kan man frivilligt utsätta sig för detta?
Man kastas ut i en natur utan mat och måste leva med ett antal människor man aldrig träffat förut. Vad är drivkraften att vara med på en sådan sak?
Dessutom ska det filmas och visas i TV. Jag kan tänka mig att man vill se om man kan klara av att leva utan mat och samtidigt klara av att vara social med nya människor då tröttheten sätter in. Det är i denna säsong lite mer på riktigt känns det som. Förut har de levt på en sandstrand som varit väldigt vacker och fin. Nästan som hämtad ur en resekatalog. Mat har de kunnat vinna nästan omgående och haft massor av saker med sig.
Vad man såg av första avsnittet igår så bor de i ett träsk som ser allt annat än trevligt ut, det är skitigt överallt och de har inte fått ta med sig några saker. Mat verkar det också vara väldigt hårt med att få så detta ser mer ut som på riktigt.
Att man sedan får börja med den klassiska plankan tycker jag sätter nivån för denna säsong Jag hoppas det kommer bli det hårdaste Robinson nånsin.

Det var kul att se att det direkt började bli irriterat mellan deltagarna och bildades pakter. Stor underhållning och bra TV enligt mig.

För finns det något bättre än att man själv sitter bekvämt i soffan och ser detta spektakel och har all lyx man bara kan önska sig inom räckhåll medans de svälter och ska leva i denna skit?

Själv skulle jag aldrig utsätta mig för att vara med i Robinson. Jag är för bekväm och vill inte utsätta mig för de faror som faktiskt det innebär. Att jag sedan avskyr allt vad små äckliga djur heter gör det hela än mer omöjligt. Och att leva i den skit de lever i. Fy vad äckligt säger jag bara.
Jag är rätt övertygad om jag sedan skulle driva många deltävlare till vansinne genom det sociala spelet som pågår dygnet runt. Om jag mot all förmodan skulle vara med skulle jag garanterat bli utröstad väldigt fort. Inte för jag var ett hot mot någon annan utan för att jag skulle tråka ihjäl dem ha ha.

Men titta kommer jag garanterat göra. Jag hoppas på många konflikter och massor av pakter som sedan folk bryter till höger och vänster. Det är stor underhållning tycker jag.

//Sami

Inga kommentarer: