söndag 1 mars 2009

Melodifestival deltävling 4!

Igår var det sista delfinalen av melodifestivalen.
Denna delfinal var mycket bättre än förra veckan och flera låtar var väldigt fina och vackra. Alla vet ju att jag är svag för mäktiga ballader. Så det är väl ingen skräll att jag avgudar Sarah Dawn Finer´s låt. Den var klart bäst tycker jag. Så mäktig, vacker och lite vemodig. Oerhört vacker melodi.
Sedan tycker jag även att Susanne Alfvengren´s låt var väldigt fin. Gillar musiken i denna låt. Den föll jag för direkt.

Bra var även Agnes och Next3 som jag tycker stod för något nytt och coolt i denna tävling. Jag såg denna delfinal med barnen och de tyckte att Star Pilots var bäst.

Nu till det som jag tycker är en skandal! Hur kan Malena Ernman gå till Globen. Bäst sa Lucas -vad är det här för kass låt!
Jag kan bara instämma. Man hörde inte texten och bara massa konstiga operaljud. Den var så himla dålig.
Är det någon mer än jag som tycker den är en kopia av Fredrik Kempe´s egna låt han tävlade med för några år sedan. Lät som exakt samma musik. Kommer inte på titeln men han har ju skrivit även denna låt och för mig var de väldigt lika.

Överlag har det varit rätt ojämna startfält och väldigt skiftande kvalitet men nu ska det bli spännande att först se Andra chansen och sedan den stora finalen.
För Melodifestivalen berör, så är det bara.

Ska lyssna igenom alla låtar i andra chansen och komma med mina tips imorgon kväll.
Kram Sami

1 kommentar:

Anonym sa...

Hette den inte "Vincero" eller något sådant o visst var den ganska lik, men tyckte ändå att den var bra..