söndag 22 mars 2009

Städning och snö.

Idag söndag vaknade jag vid 09.00 väldigt pigg och utvilad. Så skönt att vakna och inte vara bakis. Ja inte för att jag dricker så ofta men skönt att inte känna det där behovet av att man måste gå ut och festa bara för att man är barnfri.
Jag vet inte om jag har blivit tråkig och gammal men tycker det är väldigt skönt att vara hemma. Se en film eller lyssna på bra musik och bara softa.

Har ju en stående inbjudan till en väldigt trevlig vän att hon ska komma hit på middag och det ser jag fram emot. Då ska jag briljera med mina kok konster och det kommer bli en trevlig kväll, bara den blir av hehe. Inte alltid lätt att hitta en kväll som passar båda har jag märkt.

Så efter en lång frukost städade jag hela lägenheten ordentligt. Inte världens roligaste att städa men det måste göras och jag anser mig ha väldigt rent här hemma och så ska det förbli.
Efter städningen tog jag en promenad. Var lite mulet men behaglig temperatur. Väl hemma så tog jag det bara lugnt och ordnade med kort i fotoalbumen. Kul att se alla kort igen.

Sedan så kom barnen äntligen hem till mig igen på eftermiddagen. Då var det full rulle och massor som skulle berättas. Deras munnar gick i ett haha. Kvällen har ägnats åt TV och nu när de sover sött här hemma sen nån timme så infinner sig lugnet igen inom mig. Nu känns allt på topp.

Och vad händer?? Man tittar ut och ser snön falla. Faan kan det aldrig få bli vår här? Jag som hade hoppats på att den sista snön hade fallit men tydligen ger sig inte vintern i första taget. Så imorgon blir det väl till att stå och frysa då man väntar på bussen. Om och när bussen nu kommer. För så fort det faller lite snö falerar oftast både bussar och tåg här i Sthlm. De norr i Sverige måste skratta gått åt våra problem här nere.
Ett i-landsproblem som heter duga.

Nu ska jag se Valkyria tänkte jag innan man måste sova.
Ha en riktigt trevlig kväll
//Sami

Inga kommentarer: