onsdag 18 mars 2009

Måndag med olika väder.

Vaknade pigg och utvilad denna morgon av att regnet slår mot rutan. Det gör ju inte att man hjular direkt men det var bara gå upp och göra sig iordning för ännu en arbetsdag. Då jag gick till bussen så regnade det lite mindre och det var ju glädjande. Har egentligen inget emot regn men denna årstid får det gärna vara regn fritt. Väl på jobbet så flöt dagen på väldigt fort och på eftermiddagen tittade solen fram. Det vart nästan klarblå himmel och man satt och drömde sig bort och längtade än mer efter våren.

Åkte hem och käkade pizza till middag. Är ju inne i en film tittar fas så det vart film även denna kväll. Jag såg ikväll Clintans nya film Gran Torino. Och gud vilken film. Hur bra som helst. Den här filmen bara måste ni se. Den är väldigt djup och väcker känslor i en. Ja i mig väckte den massor av känslor. Inte så att jag började gråta men den är väldigt sorglig emellanåt. Satt en lång stund efter filmen var klar och funderade.

SÅ måndagen bara flög förbi kan man lugnt säga. Många avskyr ju måndagar men jag gillar den dagen. Det är liksom starten på en ny vecka och allt börjar om på nytt.
Man är pigg och utvilad efter helgen och ser fram emot att åka till jobbet.

Ciao Sami

Inga kommentarer: