söndag 15 mars 2009

Schlagerfinal med besvikna barn.

Finalen var väldigt lyckad rent TV-mässigt. Bra bild och bra ljud och roliga skämt av Petra Mede. Tycker det verkade vara ett väldigt drag i Globen under finalen , precis som det skall vara.

Tycker att de flesta höjde sig under finalen och gjorde bättre framträdanden än under delfinalerna. Min favorit Sarah Dawn Finer sjöng mycket, mycket bättre denna kväll och det är en så mäktig låt hon framför. Man blir ju nästan rörd hihi. EMD hade bytt kläder och fintade bort alla då man trodde de skulle börja sjunga men det var dansarna som denna kväll hade svarta kläder. Riktigt bra gjort. Mina barn vart väldigt förvånade minst sagt. Tycker deras låt bara växer och växer.

Några som gjorde sämre insatser sig var Molly Sandén, där höll inte rösten alls och låten vart mycket sämre än den är då hon sjunger ut ordentligt. Berodde säkert på nervositet. Även Agnes gjorde ett sämre uppträdande än sist.

Att sedan operadonnan går och vinner allt är ju bara för sorgligt enligt mig. Hur kan en låt vinna där man inte ens hör texten. Var ju bara mummel och opera toner. Obegripligt för mig att den kan vinna. Tror den kommer göra superfiasko i den stora Eurovisionsfinalen. Mina barn var väldigt arga och ledsna då inte deras favorit EMD vann och de tvingande mig till och med att rösta på deras bidrag flera gånger. Barnens makt är stor här hemma.

Sedan kan man ju konstatera att den internationella juryn kan de ju helt slopa då deras bidrag från deltävlingarna Alla- den grekiska låten kom väldigt dåligt till.
Och varför fick den juryn lägga sina röster? De hade ju inte valt den låter som första val utan en annan. Tycker hela idén med internationella juryn kan skrotas omedelbart.
Låt svenska folket rösta. Sedan kan man ju alltid fundera på hur vi röstar men det är en helt annan sak.

Nu är det ett helt år kvar till nästa Melodifestival och då hoppas jag vi får se lite fler comebacker. Det böhövs tycker jag.

En trevlig kväll hade jag och barnen i allafall.
Kram Sami

Inga kommentarer: