lördag 28 februari 2009

Lördag med både hockey och kalas.


I morse ringde kl.06.30. Pigg var jag inte men det var bara gå upp och laga frukost. Killarna vaknade pigga och glada för anledningen till denna tidiga morgon var varsin hockeyträning på morgonen. Så efter frukost åkte vi till ishallen. Lucas hade träning först och därefter Alexander. Så jag tillbringade hela förmiddagen i ishallen, alltså från 07.30 till 11.30. Men det är som alltid roligt.
De tränade på bra och kämpade väl.

Efter träningen gick vi upp till Farsta där vi åt lunch. Sedan hem och lämna Alex hockeysaker och så han jag fixa lite tvätt innan det var dags att åka in till stan. Lucas fyller 9 år på Onsdag så idag var det kalas. Laserdome var det han ville ha så vi åkte till en spelhall där hans vänner mötte upp. De spelade 2 omgångar Laserdome och mellan gångerna fick de korv med bröd och sedan glass. Barnen sjöng även väldigt vackert för Lucas. Ett väldigt lyckat kalas.

På vägen hem köpte Alex ett tv-spel och Lucas kollade in en ny hockeyklubba som han vill köpa för sina presentkort. Vi köpte inte klubban idag men ska ev. göra det imorgon.

När vi kom hem sjöng vi lite singstar som ni ser på bilden hehe. Efter det gjorde jag baguetter med salami, ost och grönsaker som vi åt till melodifestivalen.
Vad jag tycker om kvällens delfinal kommer i ett eget inlägg.

Ciao Sami

Inga kommentarer: