onsdag 29 april 2009

En söndag med städning.

Söndagen tillbringade barnen ute på gården med sin kompisar. De var ute hela dagen lång och lekte. De har längtar mycket efter våren så de kan vara ute. Tycker det är så bra att de gillar vara ute. De får använda sin fantasi mycket, får frisk luft och det utvecklar dem på många plan. Så de inte bara sitter inne och spelar TV-spel. Det är jag en alldeles för sträng pappa för att låta dem göra.

Medans barnen var ute och lekte passade jag på att städa och tvätta. Det är skönt att ha rent och snyggt hemma. Får ju rysningar i kroppen då jag ser Rent Hus på TV4. Hur kan man få så skitigt som de har i sina hem? Och hur klarar de av att leva så? Är en stor gåta för mig.

Mitt på dagen tog jag med killarna och så köpte vi glass. De har varit så duktiga och snälla så en glass i solen var belöningen.

På eftermiddagen sen åt vi middag och denna söndag skulle de inte hem till sin mamma för hon jobbade så killarna sov kvar hos mig. Det var extra mysigt att få ha dem lite extra.

Så söndagen vart rätt lugn men ändå väldigt härlig.
Kram Sami

Inga kommentarer: