fredag 10 april 2009

Kryssning med Viking Cinderella.

Ja jag har ju glömt att skriva om kryssningen jag åkte Lördagen den 4 april.

Jag åkte med 3 väldigt härliga personer. De jag åkte med var Per (Ensam mamma söker), Linda som är en väldigt go vän och hennes kompis Frida (som fick smeknamnet "kåtast i kungsängen"). Därmed inte sagt att hon hade nått snusk för sig utan för att hon bor i just Kungsängen.
Jag var ju på hockeyturnering hela dagen så Per fick tyvärr spendera någon timme ensam vid terminalen. Som tur var så var det toppenväder med strålande sol. Jag dök upp vid terminalen strax efter 17.00 och mötte en glad och party sugen Per. Jag hämtade våra hyttnycklar och sedan fick vi invänta damerna. Linda är tidsoptimist och kommer alltid sent men som hon alltid säger, fint folk kommer sent och det får man väl hålla med om. Så vi gick ombord utan några missöden och hittade efter viss letan våran hytt. Vi tog det lite lugnt en stund men sedan skulle damerna piffa sig till lite så Per och jag tog en rundtur på båten. Vi styrde våra steg mot puben och där började vi starkt med varsin öl plus varsin jägershot. Den satt verkligen där den skulle. Tjejerna gjorde oss sällskap så det vart en ny runda med öl+ jäger. Båten avgick lite försenad så vi satt kvar där en stund så att taxfree skulle öppna. Var en perfekt start på kryssningen. I taxfree köpte vi på oss lite av varje, öl, sprit och så klart en flaska champagne. Ner till hytten och där korkade vi direkt upp champagnen. Väldigt gott måste jag säga. Förfesten i hytten var sjukt rolig och det vart ju kanske en eller 2 drinkar för mycket för mig. Men jag tror jag mer led av att ha gått upp så tidigt och brist på sömn än ren fylla. Upp på danshaket där vi dansade loss ordentligt. Jag tror jag dansade mest hela tiden och de andra var iväg till discot en sväng och jag var där och tittade med. Trivs mer i danskhaket så jag hängde mest där. Vart full som alla andra passagerare men kanske lite mer full än genomsnittet. Men sjukt roligt var det. Fram mot kl.0100 nångång var jag redo att lämna in. Jag begav mig mot hytten och somnade nog redan innan jag lagt mig. En trött och slagen man ha ha.
Vaknade till liv sedan nån gång under natten av att Per gästspelade i hytten. Han hämtade öl och begav sig på efterfest. Ibland önskar jag att man själv var 10 år yngre hehe. Brukar inte vika ned mig så tidigt men denna kväll vart hyfsat tidigt för mig. Det spelar ju inte så jätte stor roll eftersom vi hade så underbart trevligt hela kvällen.
Dagen efter vaknade jag till liv med hyfsad baksmälla men efter lite vatten och nån timme halvvaken i sängen med mycket skratt från damerna så återkom Per till hytten. Var tydligen en lyckad efterfest ha ha.

Vi begav oss sedan upp till cafeterian där vi åt en köttbulle macka. Den satt verkligen där den skulle och sedan tog vi det mest lugnt resten av kryssningen eftersom det var Söndag och jag skulle få barnen på kvällen. Jag och Per tog nån öl till på vägen hem men mest tog vi det lugnt. Var mycket skoj och skratt i hytten hela dagen.

En rolig episod inträffade på kvällen då vi skulle handla i taxfreen. Då vi står i kön så säger plötsligt en kvinna bakom mig. -Jag känner igen dig. Jag pekar på Per och frågar. -Är det honom du menar? Han är känd från TV. Nä svarar hon, vem är han? Det är dig jag känner igen.
Jag försöker komma på ett roligt svar men Per hinner före och berättar vart hon känner igen mig ifrån. Tjejerna skrattar lite åt att jag blir generad men jag kunde inte för mitt liv ana att jag ännu blir igenkänd. Det är inget jag skryter om eller hoppas bli men jag tyckte det var roligt för jag trodde verkligen det var Per hon menade.
Killen är vältränad och ser bra ut ju Många damer på båten tyckte det hehe.

Hur som helst så var det en väldigt lyckad och rolig resa och tack för det underbara sällskapet mina vänner.
Per för att du är så rolig, glad och har skön humor. En riktig partykille.
Linda för att du är charmig, har skön humor och så gillar jag prata med dig. Det känns trevligt vara din vän och i ditt sällskap.
Frida för att du visade dig ha väldigt sjuk men härlig humor och vass i käften. En riktig partytjej.
Så stort tack igen.

Detta måste vi göra om igen. Gärna snart.

Kanske inte så många smaskiga detaljer men som jag alltid säger. Det som sker på båten stannar på båten. Eller är man inte med får man inget veta.

Detta var kryssningen i mitt perspektiv.
Ciao Sami

1 kommentar:

Anne-Mari sa...

jag var oxå på båten, synd att vi inte sprang på varandra