fredag 10 april 2009

Våren är här.


Var hemma 2 dagar med Lucas och i Onsdags var jag tillbaka på jobbet som jag snart slutar på. Känns ju trist men man vill ju avsluta på topp så det funkar bra. Har fått väldigt stort stöd av de flesta på jobbet och det värmer.

Lucas mår bra nu igen och ska ta bort stygnen vilken dag som helst och det är skönt. I Tisdags kunde jag ta Alexander till hans tidiga träning eftersom jag var hemma med Lucas och det är bara 2 veckor kvar på hockeysäsongen för barnen. De tycker det ska bli tråkigt med uppehåll i träningen men jag tror det är bra för dem så att de får längta lite också. På träningen fick Alexander stå i mål och han var så grymt duktig. Det var riktigt kul att se honom stå i mål och jag har ju alltid varit svag för målvakter. Det ser extra coolt ut när barn står i mål med alla stora skydd och Alex gjorde massor av snygga räddningar. Han sken som en sol efteråt och jag tror nog han vill stå fler gånger.

Onsdag efter jobb och fritids var barnen ute på gården och lekte med sina vänner och det är härligt att våren äntligen verkar vara här. Barnen har saknat att vara ute och leka, vi bor så bra med mycket barnfamiljer så de trivs kanon här.
På Torsdag åkte barnen med sin mamma till vänner i Finland för att fira påsk, så jag är "extra" barnledig denna påskhelg. Känns både och faktiskt. Är ju glad att de får träffa sina vänner i Finland men visst är det tomt utan dem här hemma.
Igår Torsdag åkte jag hem till en kompis och vi såg en film och bara tog det lugnt. Var trevligt och på kvällen sprack himlen upp så det blev en väldigt vacker kväll.
Jag kom hem hyfsat tidigt och la mig i soffan och tittade lite på TV men det vart inte bättre än att jag råkade somna där. Har en väldigt skön soffa ha ha.

Kram Sami

Inga kommentarer: