söndag 26 april 2009

Fredag med fotboll.


I fredags var jag först hemma med Alex som ännu var sjuk men klart på bättringsvägen.
Lucas var i skolan och jag och Alex tog det lugnt. Vart lite tv-spelande och glass förstås Sedan så klippte jag mig även mitt på dagen.

Sedan på kvällen tog jag med barnen till Stockholms Stadion för att se Djurgården-BP.
Är alltid en väldigt speciell känsla att gå på fotboll och se Djurgården spela. Vi satt som vanligt på familje läktaren och där ser man faktiskt rätt bra även om jag hoppas de kan bygga en arena utan löparbanor snart.

Barnen tyckte det var hur kul som helst att vi äntligen skulle gå på fotboll igen.
Innan matchen passade vi på att äta i stan. Barnen fick välja mat så det var tacos. Väldigt gott och när vi ätit oss mätta åkte vi upp mot Stadion. Strålande sol och förväntan i luften att det äntligen skulle bli lite bättre spel.
Matchen hinner ju knappt börja innan det står 0-1 till BP. Snacka om mardröms start. Dock så repade man mod då hela stadion unisont tar ton och verkligen försöker stödja laget så mycket det bara går.
Tyvärr vart det förlust med 0-2 och vi är inte tillräckligt bra just nu, så är det bara.
Det man ändå är glad över är att stora delar av publiken verkligen försöker bära fram laget och stödjer dem genom hela matchen. Jag själv stödjer också laget även om jag ibland blir så j..la sur att jag måste skrika något. Sån är jag ha ha.

Men trots förlust och rätt mediokert spel var det faktiskt kul att gå på Djurgården. Det hör till att jag och barnen följer Djurgården och vi kommer självklart se många fler matcher.

Klart även barnen var besvikna att det blev förlust men de hade ändå precis som jag en helt ok kväll.
Vi kom hem vid 21 och då såg vi lite TV innan barnen somnade.
Själv tog jag det lugnt framför TV´n resten av kvällen.

Kram Sami

Inga kommentarer: