tisdag 21 april 2009

Hemma med sjukt barn.



Idag Tisdag har jag inte jobbat för Alexander vaknade med hög feber, halsont och allmänt dålig så det var bara att stanna hemma från jobbet.

Lucas gick i skolan som vanligt och det är skönt att inte alla är sjuka. Så under dagen har Alexander kollat lite på TV då han orkat men mest vilat.
Själv har jag mest också vilat. Jag passar på att ta det lugnt och bara ligga och läsa. Har suttit lite vid datorn också under dagen men inte så lång tid.

Sedan var jag och Alexander i Farsta en liten stund för att inhandla mer alvedon åt honom och glass förstås När man har feber får man nämligen äta mycket glass i det Riikonska hemmet. Så det gillade förstås Alexander väldigt mycket.

Sedan mötte vi Lucas på vägen hem från Farsta och jag hjälpte honom med läxorna. Det är så kul att se barnen lära sig mer och mer och verkligen se hur de utvecklas.

Lagade sedan en god middag som ni ser bild på. Idag blev det spagetti carbonara och det är en stor favorit hos mina barn. De är faktiskt rätt så nöjda överlag med vad jag lagar för mat och det är ju bra.

Sedan såg vi lite på TV innan de la sig för att sova. Lucas skall ju upp och gå i skolan men jag och Alexander blir hemma minst 1 dag till då han har fortsatt hög feber.

Jag har kollat lite på fotboll men då Liverpool ligger under hoppas jag genom att inte titta klart lyckas vända matchen. Det har faktiskt hänt förut att det "knepet" har lyckats så jag hoppas det fungerar även ikväll.

Tyvärr har jag inte lyckats få in den omtalade bilden på Per i sina mjukisbyxor och vanhedenpjuck men jobbar på det. Så håll ut så kommer förhoppningsvis den bilden imorgon.

Ha en underbar kväll.
Kram Sami

Inga kommentarer: