tisdag 24 februari 2009

Där gick slutspelståget!

Idag Tisdag har barnen varit i skolan och jag jobbat som vanligt. Var mer än vanligt att göra men det är bara roligt för dagen gick superfort.
Vi fick semlor på jobbet och det är ju alltid gott. Har dock hållit mig till 1 semla då jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig.

Barnen hade haft snöskulptur-tävling under dagen och Lucas var med i det vinnande laget så de visade mig resultaten när jag hämtade dem. Var väldigt fina skulpturer.

Idag var det ingen träning alls för dem så när vi kom hem tog vi det lugnt och spelade ett parti Yatzi. Det vann jag ler till bådas förtret. De är väldigt dåliga förlorare haha.

Sedan lagade jag moddag. Vart pasta Carbonara idag med sallad till. Det är lite av en favort här hemma. Lätt att göra och mycket gott.

Sedan kikade vi på TV en bra stund innan de la sig.

Jag har sutit och följt mitt kära Djurgården som har legat i botten av Elitserien hela säsongen. Det var ett måste att vinna kvällens match för att ha en chans att gå till slutspel men tyvärr är formen usel för laget så det vart bara 2-2 mot Skellefteå. Ännu hänger kvalserie-spöket över laget då det är 2 omgångar kvar att spela. Ingen seger på de 3 senaste matcherna och jag börjar känna lite panik att vi skall hamna i just kvalserien. Blir 2 väldigt nervösa slutomgångar kan jag utlova.

Så kvällen har inneburit en hel del fula ord då jag avskyr då de förlorar.

Nu har klockan visst blivit sen kväll och ska lägga mig och läsa.
På återseende//Sami

Inga kommentarer: