onsdag 11 februari 2009

Ny vecka med barnen!

Så är det barnvecka igen. Den allra bästa av vecka förstås

Måndag så var det som vanligt jobb för mig och skola för barnen. Sedan var det hockeyträning för Lucas och när vi sedan kom hem så lagade jag mat medans barnen gjorde sina läxor och även lekte lite. Vi hann även med att mysa lite i soffan innan det var dags att lägga sig. Barnen är väldigt snälla och när jag säger till att det är dags att gå och lägga sig gör de det utan vilda protester.
När de lagt sig förberedde jag för Tisdagen genom att lägga fram kläder till dem och packa skolväskorna.
Sedan satt jag en stund framför datorn och kikade runt lite.
Passade även på att läsa lite innan jag somnade.
Så ser en helt vanligt måndag ut hos familjen Riikonen-Wilhelmsson.

Tisdag så var det jobb och skola men inga träningar så vi hann med att göra klart läxorna och sedan även busa lite. Och så spelade vi lite innebandy hemma med. Det är roligt att spela lite då vi har små mål och alltid nån av dem vill stå i mål. Det är väldigt kul att göra mål på dem hehe. De kan dock ibland bli lite väl griniga då de hatar att förlora men det måste man ju också lära sig.
Sedan la jag dem som vanligt kl.20.00.
Jag passade sedan på att städa lite och åter förbereda för dagen efter.
Såg lite på TV och ägnade en stund åt att fundera på mitt kommande inlägg om singel livet.

Kram Sami

Inga kommentarer: