tisdag 17 februari 2009

En låt som värmer ett hjärta.

Idag Tisdag har jag tillbringat dagen på jobbet som vanligt. Var rätt mycket att göra innan lunch för att sedan vara väldigt lugnt på eftermiddagen.

Så jag tog tillfället i akt att städa upp lite. Jag tycker att jag alltid håller det rent och snyggt men det finns alltid saker man bör åtgärda. Så det ägnade jag eftermiddagen åt.

När jag kom hem skulle jag skriva mitt långa inlägg som jag håller på att färdigställa men är inte riktigt klar så den får vänta någon dag till.
Istället så satt jag och lyssnade på denna låt flera gånger:
http://www.youtube.com/watch?v=lNysCZcN2zU

Lyssna gärna på min absoluta favoritlåt just nu:
Sarah Dawn Finer - Does She Know You.

Den sätter sig rakt i hjärtat. Så vacker, varm och lite vemodig.
Den får en obotlig romantiker som mig att bara le och nästan att fälla en tår. Jag är ju väldigt svag för smäcktande ballader och denna är en av de bästa jag hört på väldigt länge.
Så underbar röst och fin text. Den har jag som sagt lyssnat på flera gånger ikväll.
Låter är så himla vacker.

Den får mig att minnas en väldigt speciell sommar för 2 år sedan. Det är inte så att jag är kär i henne men det är något med låten som får mig att minnas vissa saker från den sommaren. Som första ögonkontakten vi fick eller då vi åkte båt i våran underbara skärgård här i Sthlm. Det var så mysigt, bra väder, underbar båt och svensk sommar då den är som allra bäst. Eller den underbart vackra skärgården på Tjörn. Finns många smultronställen där och Skärhamn var väldigt mysigt. Jag kommer nog att återvända till Tjörn någon gång i framtiden.

Nog om det....minnena kommer alltid leva kvar och jag har fått några vänner för livet genom den sommaren och planerar att göra 2 besök hos 2 av dem under våren. Är verkligen på tiden.

Tänkvärt: jag lovar mig själv att inte bli intresserad av någon på ett bra tag men så finns hon bara där. Är det ödet eller vad kan det bero på?
Ska fundera ut ett bra svar på den frågan.
Sov gott..
Kram Sami

Inga kommentarer: