söndag 22 februari 2009

Mitt i veckan.


Under Onsdag och Torsdag jobbade jag på som vanligt.
Sedan på kvällarna tog jag det väldigt lugnt. Kikade lite på TV och satt även framför datorn en hel del. Det är så himla lätt att fastna här.
Men vad gjorde man innan datorn fanns?
Man såg mer på TV eller träffade vänner. Nu blir man mer lat och sitter vid datorn.
Man skriver via datorn med sina vänner istället för att träffa dem. Det är lite synd kan jag tycka.
Det positiva med datorer är att man nu lär känna människor man kanske inte skulle träffat annars. Det finns väldigt trevliga, roliga människor där ute. Har lärt känna väldigt många trevliga människor genom nätet.

Torsdag kväll passade jag även på att rensa ut i garderoben. Det var med stor sorg jag noterade att jag gått upp i vikt. Alltså inte så att jag inte varit medveten om det men att det ska sätta sig så mycket runt midjan. Fick slänga flera par byxor som jag inte kan ha längre. Det är bedrövligt att jag förslappat mig så och tränar ju på sedan en tid men måste nu lägga in en växel till och även ändra min kost.
Ska boka tid hos en dietist för att få råd att ändra min kost för det är inte helt lätt att göra det själv.
Jag vill ju må bra i många år till och se mina barn växa upp och är lite rädd för att fetma kan orsaka mig sjukdomar längre fram i livet.
Så nu är det skärpning på den fronten.

Men nu är det hur som helst bra ordning i min garderob.
Kram Sami

Inga kommentarer: