tisdag 10 februari 2009

Korvgubbe haha.


Söndag morgon ringde klockan redan 0620. Studsade upp på lätta ben och intog en snabb frukost. Sedan färd till ishallen där jag denna morgon hade hand om cafeterian.
Mellan kl. 0800-1100 sålde jag korv, mackor och annat smått och gott. Var första gången jag stod i denna cafeteria och det var riktigt roligt. Trevligt folk mötte jag och sålde på bra enligt mig ha ha.

Kanske ska bli korvgubbe på heltid ha ha??

Samtidigt som jag skötte cafeterian spelade Lucas lag match mot Älta och jag han se stora delar av matchen då alla i ishallen såg matchen och handlade före och efter. Matchen var mycket jämn och massor av målchanser. Farsta ledde hela tiden men Älta kom hela tiden tillbaka. När det återstod 1.30 av matchen stod det 7-7. Teknik och vem kliver fram då det som mest behövs. Jo Lucas går in och gör mål så de tar ledningen. Han är en riktigt grym målskytt. Jo jag e stolt men absolut viktigast är att han tycker det är roligt och själv vill spela. Han har ett grymt skott och det utnyttjade han bra idag. De vann till slut med 9-7. Alla gör en riktigt bra match. Denna match gör Lucas 2 mål + 1 ass. Sedan fick jag hjälp av Alexander att servera korv innan de åkte med sin mamma.

Efter jag var klar i ishallen åkte jag hem och tog det lugnt. Passade på att städa och tvätta lite. Är bra att göra det innan barnen kommer.
På eftermiddagen försökte jag få tag i hon som var så bakis men inget svar där. Jag antar hon inte vill prata mer med mig. Men är ju inget jag kan göra något åt. Tycker det är märkligt att man helt kan sluta höra av sig, då vi ändå har haft trevligt och lätt för att prata. Men men...mer hennes förlust än min och kanske nu hon visar sitt rätta jag.
Eller så tycker hon jag e tråkig å dum i huvudet bara. Det får man ju acceptera.

Sedan på kvällen kom äntligen barnen hem till mig igen. Då blir man så himla lycklig. Det är en svår känsla att beskriva men man blir glad. lugn och mår så himla toppen då man får hålla om dem å pussa på dem. Älskar mina barn så himla mycket.
Vart mycket att berätta om veckan som varit och sedan i säng med dem.

Själv skulle jag sen se Beck filmen men fastnade framför datorn. Har ju lätt för att göra det även om jag lovat att försöka trappa ned på det lite.

Måndag-Tisdag följer imorgon kväll och sedan har jag funderingar på varför jag är singel och alltid verkar ha sådan "otur" att träffa fel tjejer. Har en del bra teorier.

Sov gott..Sami

Inga kommentarer: