måndag 16 februari 2009

Söndag med hockey!

Söndag morgon tog vi sovmorgon. Igentligen hade Lucas hockeyträning men då han även hade match denna dag tog vi ett gemensamt beslut om att sova på morgonen. Var riktigt skönt.
Denna morgon hjälptes vi åt med frukosten och åt en lång mysig frukost. Efter den fixade jag lite med tvätten medans killarna spelade lite innebandy på sitt rum.

Vi kikade sedan på både skidskytte och alpina VM. Särskilt skidskytte är en grym tv-sport. Det är så spännande när de ska skjuta och sedan är det lätt att hänga med också.

Så vi hade en lugn söndag förmiddag och tog det rätt lugnt. Sedan var det dags att förbereda för eftermiddagen då det stod både match och träning på schemat. Vi åt lunch och åkte sedan till ishallen där Alexander hade hockeyträning. Lucas fick vara med och åka en stund innan han och barnens mamma åkte till Lucas match. Jag stannade kvar i ishallen och kikade då Alex tränade klart. Han vill väldigt gärna bli målvakt men där är inte sista ordet sagt ha ha.

Efter träningen åkte jag och Alex hem och packade de saker de skulle ha med till sin mamma. Jag lagade middag åt oss och efter att vi ätit kikade vi på TV. Barnens mamma kom och hämtade Alex och jag fick höra att Lucas lag vunnit med 12-2 och att Lucas gjorde 2 eller 3 mål, hon var osäker på antalet. Kul att de vann.

När de åkt fixade jag tvätten och la in den i garderoberna. Sedan satt jag vid datan en stund och lyssnade på musik. Det känns alltid så tomt på de söndagskvällar då barnen åkt och den känslan kommer jag nog aldrig bli kvitt. Men jag vet att de har det väldigt bra hos sin mamma och jag får lite iegen tid. Skulle se Beck-filmen men hade ingen ro i kroppen så jag satt framför datorn istället.
Somnade rätt sent för jag kunde inte sluta läsa.
Läsa måste jag göra varje kväll ler.

Nu vecka utan barnen. Undra vad man skall hitta på då?
Kram Sami

Inga kommentarer: