tisdag 10 februari 2009

Melodifestivalen., deltävling 1

Efter jag kommit hem på Lördagen så tog jag en dusch och sedan slog jag mig ned i soffan och inväntade melodifestivalen. Gillar denna musiktävling och har gjort det i många år nu.

Men den första deltävlingen tycker jag inte alls om. Många av låtarna var direkt dåliga och höll inte den klass man vant sig vid. Kanske jag är bortskämd men tycker ändå att denna kväll var den klart sämsta på många år.
Sedan tycker jag som de flesta (har ju läst lite) att programledaren var väldigt virrig. Vet inte om det var tanken men hon verkade väldigt dåligt påläst och inte alls spontan. Allt verkade vara ett färdigskrivet manus och ett skämt blir inte lika lyckat då man ser att det läses från ett papper. Skämt tycker jag bygger mycket på känslan i hur man berättar.

Sedan den nya rösträkningen. Fråga mig inte hur den fungerar för jag förstår inte den ännu. Man ska rösta här och där. Sedan finns det en internationel jury också.
Väldigt förvirrad vart i alla fall jag.
Kanske blir mer klok kommande lördag.

Låtarna då? Jag tyckte Scotts låt var väldigt bra och sedan gillade jag Shirley Clamps låt väldigt mycket.
Att Caroline Af Ugglas ens gick vidare är ett skämt och desamma gäller Emilias låt.
Det är mina åsikter i alla fall.
Så efter denna delfinal var jag mycket besviken och även förvirrad. Men ska försöka läsa på om röstningen till lördag så man kanske kan hänga med.

Ciao Sami

Inga kommentarer: