tisdag 24 februari 2009

Söndag..väntan på barnen.

Söndag vaknade jag väldigt utvilad och det kändes som att jag skulle kunna göra lite nytta denna dag. Jag åt en lång frukost och bara tog det lugnt. Satte sedan på hög musik och började städa. Började med att slänga in några mattor i tvättmaskinen, sedan dammtorkade jag hela lägenheten även om det 1 min efteråt såg ut som innan. Vem uppfann dammet?
Sedan dammsög jag för att avsluta med att svabba golven. Kände mig riktigt duktig och det luktade väldigt gott i hela lägenheten. Ställde även upp balkongdörren för att vädra ut.
Snön föll rikligt ned under hela dagen så min promenad jag tänkt ta ställde jag in. Ingen idé att gå på oplogade vägar. Så jag låg i soffan istället.
Tog en välförtjänt tupplur också haha.
Sändagar när man skall få barnen är en lång väntan på att de äntligen skall komma hem till mig igen.
Så vid 18 började jag förbereda middagen för mig och barnen som skulle bli lämnade hos mig efter sin simskola. Det var ett mycket glatt och mysigt återseende. På 1 veckan hinner man sakna sina barn väldigt mycket. Så vi åt middag och barnen hade så mycket att berätta om veckan hos deras mamma. De pratade nog oavbrutet till de gick och la sig. Men det är så himla underbart att höra hur de haft det.

Så när de lagt sig såg jag sporten och sen satt jag en lång stund och bara tänkte hur lyckligt lottad jag är som har 2 barn. Det infinner sig ett inre lugn då de är hemma och lägenheten känns mer bebodd än de veckor då jag är ensam

Somnade mycket gott.
Kram Sami

Inga kommentarer: