söndag 22 februari 2009

Melodifestivalen deltävling 3.

Så var det deltävling 3.

Från förra helgens kanon tävling tycker jag denna mer påminnde om första deltävlingen med sämre låtar. Dock var den lite bättre överlag men klart mycket sämre än förra. Hur tänkte de när de tog med vissa låtar.
Jag har ju min musiksmak och alla får självklart tycka vad de vill men att ha med en låt på grekiska förstår jag inte. Vad sjöng hon om? Tycker musiken var bra men jag vill ju förstå vad de sjunger om också. En bra låt för mig innebär att man förmedlar en känsla och den är omöjlig att få då man inte förstår texten.
Sedan var den där jazzlåten inte heller bra. Just D har ju provat på en sån låt utan vidare resultat. Märkligt att Roddes låt gick till andra chansen men det var nog mer tack vare det klena motståndet än att det var en bra låt.

Dock föll mitt romantiska och kärleksfulla hjärta pladask för Molly Sandens låt. Gud vilken mäktig ballad. Det är en riktig schlager för mig. Underbar röst och vackra melodislingor. Gillade även EMD´s låt väldigt mycket. Lite kaxig och bra fart i. Så helt rätt låtar gick vidare.

Hoppas nästa vecka blir klasser bättre igen.
Kram Sami

Inga kommentarer: