lördag 14 februari 2009

Lördag med både fotboll och melodifestival.

Idag vaknade jag ruksigt utvilad och pigg. Måste ha sovit extra bra inatt.

Fick frukost serverad då mina älskade barn dukade fram frukosten. Det är en lyx må jag säga. Efter en lång frukost så spelade killarna lite TV-spel medans jag dukade undan och sedan låg och läste en stund.

Idag hade vi bestämt att se Djurgårdens säsongs premiär vad gäller fotbollen. Det var första träningsmatchen som stod på agendan. Vi åkte ut mot Stadshagen rejält påklädda då det var en kall men väldigt vacker februari dag. Vi kom dit och det är var överraskande mycket folk där. Det som är bra med just träningsmatcher är att man står så nära och får höra hur det pratas på plan. Är väldigt underhållande många gånger. Tyärr nådde inte solen dit vi stod utan det vart lite små kallt men spelet värmde. Tycker det ser lovande ut även om det nu var första matchen. Det finns en tanke och en spelidé som jag saknade förra året.
Matchen slutade 1-1 mot Sirius men även om man alltid vill vinna så är jag nöjd ändå. Fick se flera nya spelare som tog för sig ordentligt och det var roligt.
Killarna tyckte det var väldigt roligt att se matchen.

Efter matchen åkte vi hem och åt lite lördags godis hehe. I vanlig fall äter jag inte så mycket godis men just på lördagarna brukar även jag unna mig lite.

Började förberede middagen sedan och idag blev det oxfile med potatisgratäng, sallad och vitlöksbröd. Gott är bara förnamnet hehe.

Sedan var det dags för barnen att se Wild Kids och jag passade då på att skriva lite här inne.
Sedan åt vi glass och såg på melodifestivalen.
Om delfinal 2 skriver jag om i ett eget inlägg strax.

Kram Sami

Inga kommentarer: