lördag 14 februari 2009

Torsdag med dubbla hockeyträningar.

Torsdag morgon vaknade vi pigga och glada. Iväg till skolan och denna morgon med en stor hockey trunk i släptåg. Lucas har sina hockeysaker i en bod i ishallen medans Alex har sina hemma så det var Alex saker jag tog med och lämnade i skolan.

Jag åkte till jobbet som vanligt och efter det så åkte jag till skolan för att hämta Alex. Lucas åker själv till sin träning som börjar redan 16.00 och jag och Alex kom till ishallen vid 16.50. Jag hjälpte Alex att byta om och sedan ut på is då hans träning börjar 17.00. Lucas som precis tränat klart stannade kvar på isen och fick vara med på Alex träning. Jag stod i båset och pratade lite med de föräldrar man lärt känna. Tittade så klart på träningen samtidigt och det är så kul att se dem spela. De kämpar och lär sig nya saker hela tiden.
De har även fått väldigt många nya kompisar vilket är extra roligt.

Efter träningen så åkte vi hem och jag lagade en god middag (hoppas jag) ha ha....

Vi såg lite på TV innan det var dags att natta barnen. De somnade rätt fort även denna kväll men väldigt glada. De älskar verkligen sin hockey.

Jag tog det lugnt och såg lite på TV på kvällen.

Håller fortfarande på att snickra på mitt inlägg om singel livet och det bör kunna komma in imorgon kväll hoppas jag. Har fått mig en stor tanke ställare efter den senaste tiden. Jag som tycker att jag är en rätt enkel okomplicerad man. Är det månne mig det är fel på?
Ja som sagt så funderar jag mycket.

En sak vet jag i allafall. Det viktigaste i livet är ens nära och kära. I mitt fall mina barn, min familj och mina vänner. Skulle något hända dem skulle jag ta hand om dem på bästa sätt och verkligen ställa upp för dem allt vad jag kan.
Blir uppriktigt ledsen då man inte kan rannsaka sig själv först innan man börjar anklaga oskyldiga för saker då man kanske bör fundera på varför man inte gör mer själv.

Är trots lite tråkiga händelser på senaste tiden fortfarande säker på att 2009 kommer bli ett mycket bra år för mig. Och som jag skrev ovan. Det är mycket upp till mig själv om det blir så. Jag vet att livet är underbart och lycka i livet är att få se sina barn växa upp. Det är livsglädje det.
Sedan så skulle jag gärna vilja träffa henne med stort "H" att dela livet med.

Men det kanske kommer då man minst anar det...
Trots allt är jag ju en obotlig romantiker hihi...

Kram Sami

Inga kommentarer: