måndag 16 februari 2009

Melodifestivalen del 2!

Äntligen så höll melodifestivalen den klass man bör förvänta sig.
Det var nästan rakt igenom väldigt bra låtar och kändes som ett finalfält om man jämför med helgen innan.
Kul att se Lili & Sussie göra comeback med en klassisk discolåt. Den gillade jag faktiskt. Bra var även H.E.A.T med deras melodiösa hårdrocks låt.
Men min favorit var ändå Markoolio som sjöng en vacker ballad och extra plus till ironin då han hade med en konståkare och en fiolspelare. Det tyckte jag var stor hummor.
Något som var lite märkligt var att Måns fick så mycket extra prat om sig. Det verkade nästan som om han bara skulle gå vidare. Själv tycker jag låter var ok men inte mer. Det kändes som den aldrig lyfte. Från en lovande början så fastnade den liksom, så den var jag inte så superimpad av.

Men helt klart så var denna delfinal klasser bättre än förra veckan. Frågan man ställer sig är varför de inte gör startfälten mer jämnare. Fast det kanske är svårt då smaken är så olika. Men denna delfinal kändes som en final helt klart.
Vi hade väldigt trevligt i soffan, jag och barnen. Är kul att höra deras åsikter med.

Fick mig många goda skratt av dem.

Ser med spänning fram emot nästa lördag då det är dags igen.
På återseende...Sami

Inga kommentarer: